Forum

IZONNET :: Forum :: Motor :: Bil

<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Vinterdäck...
Gå till sidan   <<      
Moderatorer: IZON, Site_Bot, Sirius, Xabet, daniel, zowix, Angie
Författare Post
Xabet
lör nov 10 2007, 19:22

Registrerad medlem #8
Registrerad: lör jul 22 2006, 12:00
spräng skiten i luften då..

uuh, appropå vinterdäck så hjälpte det inte så mycket idag när jag var på en parkering
Man gled runt rätt friskt trots att man åkte 2 km/h. Snacka om underkylt.
Tillbaka till toppen
Webbplats
daniel
lör nov 10 2007, 19:55

Registrerad medlem #64
Registrerad: lör aug 18 2007, 15:40
jooo,, men du krockar inte, du kör som om du vet att det är faktiskt halt,, jag har kört bil *Räknar på fingrarna* i 12 år, krockat en enda ggr (Alltså mitt fel) när jag körde dubbfritt (En enda vinter) och sladdade in i en annan bil. Som visserligen inte fick en skråma, men min bil.......... den du Skulle gasa iväg på två:an på en parkering, gjorde en 180. Nyss tagit körkortet då Många år sen... Man ska ha rätt däck på rätt tid, det är det jag menar och anpassa hastigheten. Det hör tyvärr inte folk..
Tillbaka till toppen
Xabet
lör nov 10 2007, 20:02

Registrerad medlem #8
Registrerad: lör jul 22 2006, 12:00
Appropå ingenting så stod det i expressen idag något om chockerande vinterväder. Min far sa precis som du: "Tänk att dem blir lika överaskade varje år när snön kommer."
Tillbaka till toppen
Webbplats
daniel
lör nov 10 2007, 20:08

Registrerad medlem #64
Menar det,,,,, och tunnelbanetrafiken här i Stockholm överasskas att det är halt på spåren ?!? Och att det kunde komma löv på spåret... lal

Neeejdå,, är inte bitter
Tillbaka till toppen
zowix
sön nov 11 2007, 11:14

Registrerad medlem #58
Registrerad: ons jun 20 2007, 18:57
Dubbfritt är tydligen miljövänligt av sig.... Bara för att de inte har nå dubbar som river upp nått från asfalten
Men asfalten är ju där ändå
Tillbaka till toppen
zowix
sön nov 11 2007, 13:18

Registrerad medlem #58
Så vad vill de?? De är ju dubb man vill ha när det är så fin is som det är vid den här tiden
Tillbaka till toppen
daniel
sön nov 11 2007, 19:37

Registrerad medlem #64
Alltså,,,, dubbfritt är bra på snö, inte is... Det fungerar fint i Södra delen av Sverige samt norr. Men vi som lever i mitten får blask som fryser till is. Så antingen köra ihjäl sig eller tulla lite på miljön. Får förlåta om jag låter lite hård, men jag tror att om miljön ska påverkas positivt så måste ett par tusen förare byta till dubbfritt (Och därmed ökar riskerna för krocka och personskador). Och kanske lägga lite energi på att uppfinna något annat för det är farligt att köra med dubbfritt. Har egen erfarenhet av det. 1 vinter dubbfritt, den vintern krockade jag. Aldrig mer, om de inte uppfinner bättre sand eller nått, Hellre börja jaga fabriker, tillverkare m.m. till att börja med. Jag vet, är väldig "politisk" av mig Men blir så irriterad över att folk inte förstår att man måste kanske byta ut den farliga produkten till nått som är likvärdig. Inte sämre som kan orsaka mer skada. :p
Tillbaka till toppen
zowix
sön nov 11 2007, 21:48

Registrerad medlem #58
Borde det inte bli bra om man blandar lite sand och salt i däcksmeten
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<       

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
IZONNET Forum