IZONNET :: Forum :: Data, IT & Internet :: Dator och IT-support |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
Bygga dator |
Gå till sidan >> | |
Moderatorer: IZON, Site_Bot, Sirius, Xabet, daniel, zowix, Angie
|
Författare | Post | ||
zowix |
|
||
![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #58
Registrerad: ons jun 20 2007, 18:57inlägg: 785 |
Jag tänkte bygga en egen dator med det chassi som jag har. Den som jag fick av snälle Glenn ![]() Jag ville höra vad ni tycker om dessa komponenter som jag funderar på. [LÄNK] [LÄNK] [LÄNK] [LÄNK] Vi får se om detta genom slås, man har jue föräldrar som är duktiga att stoppa sånt här ^^ Jag undrar oxå om allt passar med varandra (vill vara säker utifall jag sett fel) Nå vad säger mitt herrskap? ![]() Kanske ska ha lite kylning oxå... nått förslag? Jag är märkes kåt på AMD och ATI, så tänk inte på nått annat ![]() Jag ska ha datorn till att spela spel, surfa, titta på porr m.m. Spel som tex crysis ska jag kunna köra på den. Vilket det borde gå med det jag har valt ut. [ Redigerat tor apr 10 2008, 11:21 ] |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
Högsta hönset![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #1
Registrerad: lör jun 10 2006, 17:52inlägg: 1662 |
Förstå och främst varför inhandla allt på webhallen? Är det bara för att 99% av länkarna jag lägger upp osv är just från webhallen? Interna delar köper jag nästan aldrig på webhallen. Har köpt ett graffekort där en gång. På tal om det skall du inte ha ett grafikkort också? Nu kommer du säga "ja? jag har ju redan ett grafikkort i listan? ![]() Mitt svar är nej, det du har där är inget grafikkort. det är en cd skiva i en dvd spelare om du förstår vad jag menar. eller en ugns pizza i en microvågsugn.. Fel fel fel.. et blir bara skit och du kommer inte kunna äta pizzan.. jo visst kommer du kunna det men visst hade det smakat bättre om du hade gjort den i ugnen.. Sen till själva degen (mammabrädan), vad är det för skämt? 1 pcie port? ingen tanke på att köra sli lösning någon dag? Cpu'n? smäll till på en quadcore? ![]() Nä ja vet du har inte alla pengar i värden men om du verkligen skall bygga en dator bygg för i helvete en dator du kommer vilja ha imorgon också och inte bara idag.. Med det där grafikkortet får du inte spela alla spel du vill. guarantee. Nu säger du säkert " meeeen va fan säg nå som är bra då, ge mig tips på vad jag skall köpa" Nej säger jag, du får komma med förslag som jag kan klanka ner på ![]() Nej men skämt å sido tänk först ut vad du vill ha datorn till? varför skall du ha en ny dator? osv.. Men först fråga dina föräldrar om vad de tycker om detta innan du ens försöker drömma om att titta på HD porr med en värdelös skärm .. Skaffa en ny dator skärm och låtsas att du har en fin ny snabb dator istället ![]() |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
zowix |
|
||
Lol..... Tror jag väntar på daniel ![]() Vad säger du om graffekortet? fatta inte? ![]() |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
Jag säger att det grafikkortet är ruttet. då kan du lika gärna köpa två ruttna slikort för typ 300 kr mer (~1000 kr) och få två kort istället.. Klaga lagom på vad jag säger.. jag tycker du skall lyssna på mig. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
zowix |
|
||
Vad får du att det är ruttet? Är det för att den inte kostar över 1200 eller är det för att den är "gammal"? Eller är det att du inte har eller haft det? [ Redigerat ons apr 09 2008, 22:14 ] |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
För att prestandan inte är tillräcklig för alla spel.. att du skall ifråga sätta ren fakta som syns klart å tydligt på en gång.. För det första 512 ram på graffe är inte tillräckligt idagens läge längre.. bara det är en sak. sedan står det ju inte vad den har för speccar men jag tror inte den har vertical shaders v3 osv.. Tänker inte ta reda på det.. Men ja det är gammalt till på köpet vilket medför att den mer än troligen inte har stöd för vissa funktioner som behövs för att kunna generera grafiken till vissa spel etc. Helt klart ett no no. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
zowix |
|
||
Här då [LÄNK] ![]() |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
zowix |
|
||
Det skulle jue inte skada om du visa mig nått som duger ^^ | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
OM du skall driva med mig istället för att ens försöka så tänker jag inte hjälpa.. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
zowix |
|
||
2000 kr är ett bra pris på bra grejor.... Men ge mig ett förslag på grafikkort då än att bara gnälla ![]() |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Gå till sidan >> | |