Forum

IZONNET :: Forum :: Data, IT & Internet :: Dator och IT-support

<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Registerproblem?
Moderatorer: IZON, Site_Bot, Sirius, Xabet, daniel, zowix, Angie
Författare Post
chipmush
tor maj 01 2008, 16:53
Gäst
Hej, för ett par månader sen så började en ruta komma upp när jag startade min dator, en screenshot på detta finns här.
Inte förrän jag stängt ner den, startas mina vanliga program. Hur får jag bort den? Jag har testat de flesta registercleaners och sånt men ingenting verkar fungera. Snälla svara fort!!!

[ Redigerat tor maj 01 2008, 16:54 ]
Tillbaka till toppen
chipmush
tor maj 01 2008, 16:57
Gäst
Här är screenshot.

Tillbaka till toppen
daniel
tor maj 01 2008, 20:34

Registrerad medlem #64
Registrerad: lör aug 18 2007, 15:40
Detta kan vara exakt vad som helst,, Då det inte står vilken fil han referar till så.... Tänk efter, vad gjorde du innan du fick denna? (Obs, "jag gjorde inget" funkar inte, då en dator inte gör saker själv, utan vi måste säga åt den att göra saker ) Med tanke på vad du har på ditt skrivbord samt verkar ha avaktivera brandvägg och/eller antivirusprog, och så trixar du lite med registret/systemet m.m.m.m. Sen så kör du windows oxå, men det är en annan historia :p Det jag tror är att det inte är windowsproblem, utan att det är ett program eller dylikt som försöker starta som pga nån anl inte finns där register strängen säger att den ska vara. Undrar om "msconfig" fungerar under "kör". Testa och avvaktivera allt i autostart. Se om det hjälper. Kan vara någon liten elak "bug", virus, trojan eller nått. Observera att innan du vet vad som orsakar felet, tro allt. För antivirus program, ad-aware m.m.m. är inte 100%-iga. Eller ominstallera, enklast. Sen om du inte har back up på saker är inget vi kan göra nått åt :p Blir en nyttig läxa då

[ Redigerat tor maj 01 2008, 20:36 ]
Tillbaka till toppen
chipmush
tor maj 01 2008, 20:51
Gäst
msconfig hjälpte tyvärr inte, men jag fortsätter leta efter en lösning, tack så mycket för det snabba svaret dock
Tillbaka till toppen
IZON
tor maj 01 2008, 23:08
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
Registrerad: lör jun 10 2006, 17:52
Jag har inte 100%ig koll på vista och hur vida de loggar grejjer där..
Eftersom felmeddelandet inte direkt berättar vad som inte hittas så blir det svårt..
Jag skulle säga att du tar dig en titt i regedit och ser om det finns någon tom rad som skall laddas vid uppstart.
Men om det är som du säger att det bara laddas vid uppstart så borde det hjälpa med en msconfig och avaktivera alla autostart program.

Det du kan testa med är att köra igång skiten i felsäkert läge och se vad som händer.. Förhoppningsvis så får du inget meddelande då.
Tillbaka till toppen
Webbplats
chipmush
tor maj 01 2008, 23:10
Gäst
jag KAN ha fixat det nu, men jag har faktiskt ingen aning hur >_>

hade antagligen inte kunnat fixa det utan er support, så tack så mkt ;D
Tillbaka till toppen
IZON
tor maj 01 2008, 23:48
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
Registrerad: lör jun 10 2006, 17:52
Trevligt att du kom hit och sökte hjälp Vem än du nu är..
Tillbaka till toppen
Webbplats
Xabet
lör maj 03 2008, 10:19

Registrerad medlem #8
Registrerad: lör jul 22 2006, 12:00
Alternativt kan du köra en systemåterställning från när detta problem inte fanns. Systemåterställning är ett underskattat verktyg.
Tillbaka till toppen
Webbplats
daniel
lör maj 03 2008, 11:19

Registrerad medlem #64
Registrerad: lör aug 18 2007, 15:40
mmmm,, så underskattat att folk inte har det aktiverat :p
Tillbaka till toppen

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
IZONNET Forum