IZONNET :: Forum :: Data, IT & Internet :: Dator och IT-support |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
Registerproblem? |
Moderatorer: IZON, Site_Bot, Sirius, Xabet, daniel, zowix, Angie
|
Författare | Post | ||
chipmush |
|
||
Gäst
|
Hej, för ett par månader sen så började en ruta komma upp när jag startade min dator, en screenshot på detta finns här. Inte förrän jag stängt ner den, startas mina vanliga program. Hur får jag bort den? Jag har testat de flesta registercleaners och sånt men ingenting verkar fungera. Snälla svara fort!!! ![]() [ Redigerat tor maj 01 2008, 16:54 ] |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
chipmush |
|
||
Gäst
|
Här är screenshot.![]() |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
daniel |
|
||
![]() ![]() Registrerad medlem #64
Registrerad: lör aug 18 2007, 15:40inlägg: 352 |
Detta kan vara exakt vad som helst,, Då det inte står vilken fil han referar till så.... Tänk efter, vad gjorde du innan du fick denna? (Obs, "jag gjorde inget" funkar inte, då en dator inte gör saker själv, utan vi måste säga åt den att göra saker ![]() ![]() [ Redigerat tor maj 01 2008, 20:36 ] |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
chipmush |
|
||
Gäst
|
msconfig hjälpte tyvärr inte, men jag fortsätter leta efter en lösning, tack så mycket för det snabba svaret dock ![]() |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
Högsta hönset![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #1
Registrerad: lör jun 10 2006, 17:52inlägg: 1662 |
Jag har inte 100%ig koll på vista och hur vida de loggar grejjer där.. Eftersom felmeddelandet inte direkt berättar vad som inte hittas så blir det svårt.. Jag skulle säga att du tar dig en titt i regedit och ser om det finns någon tom rad som skall laddas vid uppstart. Men om det är som du säger att det bara laddas vid uppstart så borde det hjälpa med en msconfig och avaktivera alla autostart program. Det du kan testa med är att köra igång skiten i felsäkert läge och se vad som händer.. Förhoppningsvis så får du inget meddelande då. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
chipmush |
|
||
Gäst
|
jag KAN ha fixat det nu, men jag har faktiskt ingen aning hur >_> hade antagligen inte kunnat fixa det utan er support, så tack så mkt ;D |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
Högsta hönset![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #1
Registrerad: lör jun 10 2006, 17:52inlägg: 1662 |
Trevligt att du kom hit och sökte hjälp ![]() ![]() |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Xabet |
|
||
![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #8
Registrerad: lör jul 22 2006, 12:00inlägg: 808 |
Alternativt kan du köra en systemåterställning från när detta problem inte fanns. Systemåterställning är ett underskattat verktyg. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
daniel |
|
||
![]() ![]() Registrerad medlem #64
Registrerad: lör aug 18 2007, 15:40inlägg: 352 |
mmmm,, så underskattat att folk inte har det aktiverat :p | ||
Tillbaka till toppen |
|
||