IZONNET :: Forum :: Elektronik :: Köp/sälj |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
Hjälp mig hitta en bilstereo! (Numera: Delar till Minipc!) |
Gå till sidan << >> | |
Moderatorer: IZON, Site_Bot, Sirius, Xabet, daniel, zowix, Angie
|
Författare | Post | ||
Xabet |
|
||
![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #8
Registrerad: lör jul 22 2006, 12:00inlägg: 808 |
Som vanligt kommer ett vilset svar från zowix och ett sarkastiskt från daniel ![]() Jag funderade lite på jobbet idag.. eftersom jag läste att en carpc drar mellan 12-28v så vore en sån lämplig för att slippa krångla alltför mycket med konvertrar osv osv... Men, iochmed det så kanske man inte kan trycka in en annan hårddisk och dvd-spelare som egentligen inte hör till en carpc........ riktigt lurigt. Men den största frågan just nu, vart får man tag på delar? |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Xabet |
|
||
Vänta nu.. jag börjar tro att jag blandar ihop saker och ting. Carpc kan man nog inte bygga själv, utan en minipc som izon skriver. My bad, sorry ![]() |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
Högsta hönset![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #1
Registrerad: lör jun 10 2006, 17:52inlägg: 1662 |
För att få skiten att fungera utan problem eller med inverters och annat så behöver du köpa special agg: tex detta | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
Tänkte plocka ihop en liten dator åt dig nu med en budget på 4000 exklusive nätagg och skärm. Moderkort CPU = inkluderat i ovanstående (vet ej om det är fastlött, någon som kan bekräfta?) RAM Pris: orkar inte räkna ihop de två produkterna då de inte är de billigaste utan de billigaste med varor i lager. Dock i runda slängar endast 2000 så då kan du lika bra köpa ett chassi och även nätagget inkluderat för under 4000 [ Redigerat tor maj 15 2008, 21:07 ] |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
daniel |
|
||
![]() ![]() Registrerad medlem #64
Registrerad: lör aug 18 2007, 15:40inlägg: 352 |
För det är väl dem kortet/cpu som körs på passivkylning? Byggde för en massa år sen en studiodator som namnet låter, skulle stå i en studio och vara tyst. Ska finnas en processor som är passivkylning på ![]() |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
Värmeutvecklingen är så låg så det behövs oftast ingen fläkt.. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Xabet |
|
||
Datorn du plockade ihop.. var den exklusive hdd och cd-läsare också? Du verkar inte tycka om mitt projekt, kallar bara det för "skit, skiten" hela tiden ![]() Jag har dessvärre lite tråkiga nyheter att komma med, bilen gick inte igenom besiktningen! Men, det var dock bara högra positionsljuset (ur funktion) och för högt lambdavärde. 1,13 hade jag och 1,03 är max. Men jag har stora misstankar mot lambdasonden.. Sen påpekade besiktningsgubben lite mindre tråkiga saker som han dock inte skrev ner ... men dessa var högra spindelled, glapp, vänstra bakdäck, slitet, bromsrör, börjar bli rostiga. Utöver detta så vet jag att lyftarna måste bytas, samt oljan och luftfiltret så jag kommer få lägga ner ett antal tusen på detta först innan jag kan ta tag i det roliga ![]() |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
uscha :/ inte kul att höra.. Om du känner mig så vet du att jag kallar allt skit ![]() ![]() ![]() Hdd tänkte ja att du redan hade en liten du kunde undvara och en dvdläsare kan du få tag på för några ynka hundralappar. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Xabet |
|
||
Helt klart skitigt :p Hdd har jag ingen att undvara, inte ens en liten ![]() Har du hittat något chassi till moderkortet du listade tidigare? |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
zowix |
|
||
![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #58
Registrerad: ons jun 20 2007, 18:57inlägg: 785 |
Hmm.. ja nu lär du iaf inte kunna kräva 12k för skiten ![]() säkerligen 4k nue ![]() ![]() EDIT: Izon din länk till minnet var inte så lyckad skulle jag säga ![]() [ Redigerat tor maj 15 2008, 20:56 ] |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Gå till sidan << >> | |