IZONNET :: Forum :: Data, IT & Internet :: Dator och IT-support |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
ipredator |
Moderatorer: IZON, Site_Bot, Sirius, Xabet, daniel, zowix, Angie
|
Författare | Post | ||
daniel |
|
||
![]() ![]() Registrerad medlem #64
Registrerad: lör aug 18 2007, 15:40inlägg: 352 |
Är det någon som har testat? Tänkte innan jag bestämmer mig om jag ska betala 145 spänn för tre månader och testa saken. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
Högsta hönset![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #1
Registrerad: lör jun 10 2006, 17:52inlägg: 1662 |
Tyvärr har jag ej testat. Men är faktiskt sugen. Känns ändå som att det är lite för mycket pengar. Men som sagt inget gentemot om någon hackar min PSK2 kryptering och laddar ner en massa film :/ Man måste ju skydda sig liksom ^^ |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
daniel |
|
||
Det är bara 50 spänn i månaden :p | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
49 ju enligt reklamen ![]() ![]() |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
zowix |
|
||
![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #58
Registrerad: ons jun 20 2007, 18:57inlägg: 785 |
Enligt en jag känner så är det där inge vidare, det segar ner linan allt för mycket och är mycket krångligt. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
Det beror på vilken tjänst. Vad jag har hört så skall ipreddatorn inte sega ner så avsevärt mycket att man märker något vid nedladdning av lagligt material ![]() Men flertalet av de äldre tjänsterna av samma karaktär hade sådana problem emellanåt. Kanske har alla löst detta? |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
daniel |
|
||
Sen så är det beroende på vilken isp tjänst du har oxå, å sen av erfarenhet så vet jag att folk är verkligen kräsna med hastighet, "Oj, den laddar mindre hastighet, hela 10% mindre än utan ipredator!" Observera att jag är medveten om att om man har en t.ex 5, 2 mbit lina så är 10%. Men då kanske man inte ska ladda ner saker istället ![]() Fast jag tror jag ska testa denna, iallfall se vad det är för nått och hur mycket det "segar" ner mitt nät ![]() |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
Du missade att skriva ut vad det blir med 10% försämring. 5/2 blir ca 4.5/1.8. Så nedladdnings hastigheten sjunker med enorma 62 kb/s ![]() Men det är nog oftast 100mbit användare som klagar. Vid 100mbit förlorar man vid 10% förlust 1.25 mb/s Hemska tanke ![]() Var ironisk där. Med en avsevärd högre säkerhet så är förlusten försumbar. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
zowix |
|
||
![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #58
Registrerad: ons jun 20 2007, 18:57inlägg: 785 |
Det är ju fint att känna sig trygg, men det är ju en helt annan sak än att vara trygg. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||