IZONNET :: Forum :: Data, IT & Internet :: Dator och IT-support |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
CPU-fläkt snurrar inte = dator hänger sig? |
Gå till sidan << >> | |
Moderatorer: IZON, Site_Bot, Sirius, Xabet, daniel, zowix, Angie
|
Författare | Post | ||
zowix |
|
||
![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #58
Registrerad: ons jun 20 2007, 16:57inlägg: 785 |
Köp ny bara, kostar inte mycket om det är en vanlig fläkt och inte special gjord för just cpukylare. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
Xabet |
|
||
![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #8
Registrerad: lör jul 22 2006, 10:00inlägg: 808 |
Varför köpa när man kan få det gratis? Gratis är gott. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
daniel |
|
||
![]() ![]() Registrerad medlem #64
Registrerad: lör aug 18 2007, 13:40inlägg: 352 |
Får mig tänka på "Jamen, här får du en gratis käftsmäll!" ![]() Då är inte allt gratis gott, eller? ^^ |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Xabet |
|
||
Well... ja, det beror ju på hur man ser det. Nej men det du har en poäng, allt gratis är inte gott. Hursomhaver så köpte jag en ny processorfläkt och nu är allt som vanligt. ![]() |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
zowix |
|
||
![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #58
Registrerad: ons jun 20 2007, 16:57inlägg: 785 |
Xabet skrev ... Well... ja, det beror ju på hur man ser det. Nej men det du har en poäng, allt gratis är inte gott. Hursomhaver så köpte jag en ny processorfläkt och nu är allt som vanligt. ![]() Men varför köpa en när man kan få en gratis? Gratis är jättegott. speciellt när det slår tillbaka. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Xabet |
|
||
Så nu har jag problem igen. Köpte ny processorkylning med en fläkt som blåste på själva kylflänsen, men kylflänsen var för liten och blev överhettad. Datorn hängde sig. Satte dit en större kylfläns som jag hade hemma och flyttade över cpufläkten samt vände håll på den så att den skulle suga värmen från flänsen och blåsa ut den i chassiet. Resultatet blev bättre, i någon minut längre. Sen hängde sig datorn igen. Kände på flänsen och den var stekhet. Tydligen orkade inte fläkten med att suga bort all värme tillräckligt snabbt eller så är det något allvarligt jävla fel. Vände på fläkten igen, riktade om två stora chassiefläktar så att de också blåste mot kylflänsen, tog bort alla plåtsidor på chassiet och nu går det iaf att använda datorn någorlunda normalt. Men kylflänsen är fortfarande het. Inte riktigt lika mycket som innan. Arbetstempen ligger och pendlar mellan 45-50 vilket borde anses som normalt tycker jag? Vad tror ni..? Hjälp mig, orkar inte ha en dator som låter som en dammsugare. [ Redigerat fre feb 12 2010, 09:01 ] |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
Högsta hönset![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #1
Registrerad: lör jun 10 2006, 15:52inlägg: 1662 |
Vad är det som händer när datorn hänger sig? låser den sig helt? Kan du se om det är någon process som slukar datorns livskraft till dess död? 45-50 c är inga problem.. den skall klara 90c utan att dö på det viset. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Xabet |
|
||
Jag kom till välkomstskärmen. Sen hängde sig allt. Men nu har allt snurrat på sen jag avinstallerade avg samt tog bort en dvd-brännare(?). Fläkten låter som fan dock, går på full speed då det är en 3 pins kontakt och fläktanslutningen på moderkortet är 4 pins. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
Högsta hönset![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #1
Registrerad: lör jun 10 2006, 15:52inlägg: 1662 |
Du lär ju fixa rätta grejjer ![]() Annars kommer det blir dåligt av de dåliga.. ![]() |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Xabet |
|
||
Finns dåligt med grejer här omkring ![]() Fyra pinsfläktar verkar ju vara sällsynta. |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Gå till sidan << >> | |