Forum

IZONNET :: Forum :: Medlemmar :: Projekt

<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Vax VS. Rakblad
Moderatorer: IZON, Site_Bot, Sirius, Xabet, daniel, zowix, Angie
Författare Post
IZON
sön maj 15 2011, 18:24
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
Registrerad: lör jun 10 2006, 17:52
Som jag skrev i tråden Operation shaving X12
så fick jag en galen ide om att testa tjejens Vax grejer som hon ej använder på grund av att det gör för ont, så hon rakar sina ben istället.

Jag övertalade henne om att prova med mig, både hon och jag värmde upp varsina remsor som vi applicerade på våra ben och drog.

Ve och fasa vad ont det gjorde. Tänkte genast på filmen "The 40 Year Old Virgin" och hur han skrek i filmen.
Efteråt tänkte jag mest på blodet han fick på tröjan dagen efter i form av en smiley.

Det gjorde både ont som *PIP* och visst kom det lite blod men inte överdrivet mycket bara små små pluppar på några få ställen.
Iofs gällde detta test bara 1 remsa så mängden blod kan ju ha sett annorlunda ut vid ett utförligt test.

Testet genomfördes som sagt inte med några manliga hårborttagningsmedel denna gång och ej heller manliga wax remsor hur nu det kan vara manligt men ja ni förstår vad jag menar.. För ja det finns.

Denna gång blev det ett test med Veets Wax Stripes med Sheasmör och Bär.
Vilket enligt förpackningen skall ge; Färre, finare och mjukare hår. Det låter väl underbart.

Är det bara jag som blivit lite småsugen att testa detta när man sett dylikt på film och ser/hör hur de skriker?

På bilden här bredvid syns när jag använt en vaxremsa och rakat ett ungefär lika stort område precis bredvid för att se skillnaden på effektiviteten och under resans gång hur det känns.

Första gången är nog värst? Men jag kände ändå verkligen inte för att fortsätta. Det gjorde faktiskt ohyggligt ont.
Jag kan väl ändå påstå att det var bra mycket lättare än att raka benet. Tog hur lång tid som helst att få bort alla hårstrån från ett så litet område med hjälp av en rakhyvel.

Alla prickar som blev efter vaxningen försvann efter ett par timmar och samma sak med ömheten som blev av det.
Resultatet blev faktiskt riktigt bra men jag har faktiskt inte bestämt mig om det och den korta tiden går upp emot hur pass ont det gör jämfört med rakning.

Men redan dagarna efteråt känns det som att vaxningen känns bättre än rakning då alla prickar och så är borta och ingen stubb känns på området där vaxningen skedde men om man jämför med området där jag rakade mig så är det istället småprickigt och irriterat där samt redan inåtväxta hårstrån och lite stubb.

Ska man vara fin får man lida pin? eller vad det nu heter.
Men nu gäller det ju inte att vara fin i detta fall.

Det är ju inte snyggt någonstans att som kille vara hårlös på benen som en bäbis

[ Redigerat sön maj 15 2011, 19:12 ]
Tillbaka till toppen
Webbplats

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
IZONNET Forum