Forum

IZONNET :: Forum :: Data, IT & Internet :: Dator och IT-support

<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Systemavbrott
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: IZON, Site_Bot, Sirius, Xabet, daniel, zowix, Angie
Författare Post
IZON
ons jul 03 2013, 08:44
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
Registrerad: lör jun 10 2006, 17:52
Systemavbrott går ej att ta bort då den hjälper till att hålla systemet stabilt genom att dela upp krävande processer i flera delar så flera kärnor kan arbeta på samma applikation.

Om du ej upplever några latency problem i programmet vid tex ljud/bilduppspelning alternativt när du pingar något valfritt så är det inte problemet.
Du kan även testa att göra massa skrivningar till och från systemhdd samtidigt som du har latency programmet igång.

Om du inte märker något ändå så är det troligen ändå Hårddisk eller RAM som är defekt och orsakar att det hackar i ljud/bild.
Tillbaka till toppen
Webbplats
hq
ons jul 03 2013, 15:40
Simon hellqvist
Registrerad medlem #117
Registrerad: sön jun 23 2013, 17:57
"Du kan även testa att göra massa skrivningar till och från systemhdd samtidigt som du har latency programmet igång." Hur exakt fungerar det här? Någonting är ju fel som sagt, med tanke på att det händer endast när jag spelar wow.. datorn blir varm, fläkten låter lite annorlunda etc (laptop)

Edit: Och ibland när jag startar om datorn, så är det fortfarande "systemavbrott" och 20% av CPU'n, men om jag trycker på "stäng av" och väntar i 30 sek och sedan sätter på datorn igen så är allt lugnt igen, det är ungefär som att CPU (eller) GPUfläkten inte orkar med, eller är för varm eller något annat skumt, har rengjort etc, men det är lika dant ändå.

[ Redigerat ons jul 03 2013, 16:08 ]
Tillbaka till toppen
hq
ons jul 03 2013, 23:57
Simon hellqvist
Registrerad medlem #117
Hej! jag uppdaterade drivrutinerna till den här systemenheten: 2nd Generation Intel(R) core(TM)Processor Family DRAM Controller - 0104, och nu har jag spelat Wow i cirka 1 timme utan att något har hänt, kan det vara så att det är lösningen?
Tillbaka till toppen
IZON
tor jul 04 2013, 19:43
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
Kan mycket väl stämma även fast det brukar vara drivrutiner för ljud, grafik eller nätverk i ungefär 7/10 fall.

Systemavbrott resursen i sig är inget fel så länge det inte är en process.
Tillbaka till toppen
Webbplats
hq
tor jul 04 2013, 20:52
Simon hellqvist
Registrerad medlem #117
Kan nu intyga att det var den som var problemet Har spelat i 2 dagar utan att fått något "systemabrott" som drar 20% CPU, case closed, och tack så himla mycket för hjälpen!!
Tillbaka till toppen
hq
fre jul 05 2013, 22:58
Simon hellqvist
Registrerad medlem #117
Vafan nu kom det tillbaks igen
Tillbaka till toppen
IZON
fre jul 05 2013, 23:07
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
Laggar ljudet/bild?
Om det inte gör det är det bara ignorera.
Om det gör det skall du göra som jag beskrivit; inaktivera enheter tills problemet inte uppstår längre.
Tillbaka till toppen
Webbplats
hq
fre jul 05 2013, 23:24
Simon hellqvist
Registrerad medlem #117
bild laggar lite grann, antagligen ljud med, tänker inte så mkt på det men bild laggar det gör det, okej ska jag börja med ljudkort etc? du kan väl ge några exempel på dem vanligaste( och gärna på svenska) då jag använder mig av ett svenskt windows och ja pallar inte tänka
Tillbaka till toppen
hq
fre jul 05 2013, 23:28
Simon hellqvist
Registrerad medlem #117
Edit: finns det någon sätt man kan få en mer "direktsuport" av dig? typ skype? etc
Tillbaka till toppen
hq
lör jul 06 2013, 20:42
Simon hellqvist
Registrerad medlem #117
Nu har jag inaktiverat/aktivera varenda liten enhet som finns, allt ifrån Microsoft AC Adapter till USB-Styrenheter, men får ändå en röd stapel vad kan problemet vara då?

Edit: Kan det vara så att det är fler än 1 enhet som är "broken"? eller kan det trotts att jag inaktiverat/aktiverat alla enheter var för sig, vara ett BIOS problem för det som händer är EXAKT:

1. Jag sätter på datorn.. 1% CPU
2. Jag öppnar wow (eller något annat spel) och allt glider på som vanligt
3. Efter ett tag så börjar bilden hacka en aning (och min fps är ostadig), men ljudet är stabilt.
4. Nu har jag fått så att det är "systemavbrott" som drar 20% CPU (Konstant) det släpper inte, trotts att jag stänger av exempelvis WoW.
5. Jag har inaktiverat/aktiverat både det integrerade och dedikerade grafikkorten var för sig, men får ändå en röd stapel då å då (samt "systemavbrott" som drar 20% CPU)
6. Jag har som jag tidigare nämnde använt mig av programmet DPC Latency checker och inaktiverat/aktiverat SAMTLIGA enheter en i taget.

Hur tar man sig vidare härifrån? Går det att typ installera om Windows och slippa allt det här? Typ totalåterställa datorn till sitt ursprungliga skick?

[ Redigerat lör jul 06 2013, 20:57 ]
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
IZONNET Forum