Forum

IZONNET :: Forum :: Data, IT & Internet :: Dator och IT-support

<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Systemavbrott
Gå till sidan   <<        >>  
Moderatorer: IZON, Site_Bot, Sirius, Xabet, daniel, zowix, Angie
Författare Post
IZON
lör jul 13 2013, 19:35
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
Registrerad: lör jun 10 2006, 17:52
Om du verkligen har provat att inaktiverat alla enheter så bör det vara ett hårdvaru relaterat problem.

Är det en laptop sa du?

Själva resursern systemavbrott kan du sluta att titta på det är helt irrelevant vad den står på för procentantal.

Direktsupport är tyvärr inget jag kan tillgå med i dagens läge och absolut inte nu då jag är på semester.

[ Redigerat lör jul 13 2013, 19:37 ]
Tillbaka till toppen
Webbplats
hq
tis jul 16 2013, 23:09
Simon hellqvist
Registrerad medlem #117
Registrerad: sön jun 23 2013, 17:57
Ja det är en laptop och japp jag har inaktiverat/aktiverat varenda liten enhet som finns i enhetshanteraren, och ibland när jag kör DPC latency checker så får jag aldrig en gul/röd stapel men ändå systemavbrott (och jag vet sedan tidigare att själva "resursen" systemavbrott är helt ofarlig, och att den finns på alla datorer). Men Jag prövade även programmet LatencyMon, och då fick jag helt andra resultat, och den sa ungefär samma sak som du sa i början, det där med att ta bort turbo boost och sånt, vilket jag nu har gjort, dock inte via BIOS'n eftersom det är en OEM dator och BIOS'n är väldigt simpel, det finns i stort sätt inga "advanced settings".. Jag har reparerat ramminnet utan resultat, kan det vara så att modekortet strular? eftersom i latencyMon så är det 5-6 återkommande .sys filer som har hög MS. t.ex NDIS 6.20, ataport.sys, tcpip.sys, USBPORT.SYS, ndis.sys etc etc.. har faktiskt prövat allt nu känns det som, och jag har ingen som helst idé på hur man kan lösa detta problem, är de t bara att skrota datorn? trotts att den är relativt ny? (har ingen garanti dock)..

PS. Jag har också semester nu så jag förstår vad du menar tänkte mest bara på om du har några ytterligare tips, eftersom du är den enda som jag hitintills träffat som kan mycket.
Tillbaka till toppen
IZON
ons jul 17 2013, 09:01
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
Möjlighet att prova ny HDD?
Eller några andra komponenter?
Tillbaka till toppen
Webbplats
hq
tor jul 18 2013, 22:17
Simon hellqvist
Registrerad medlem #117
Nopp, eller ja har en lite äldre laptop, men jag är osäker på om dom komponenterna är kompatibla med dom som sitter i den här.
Tillbaka till toppen
IZON
fre jul 19 2013, 17:01
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
eftersom sata och usb drivarna verkar vara lite sega har du testat se om det finns nyare drivrutiner?
Har du några externa usb saker inkopplade?
Tillbaka till toppen
Webbplats
hq
sön jul 21 2013, 02:43
Simon hellqvist
Registrerad medlem #117
Japp jag har testat att uppdatera varenda drivrutin som finns, dock iofs bara med externa "driverupdater program" och windows egen drivrutins uppdaterare (som jag förövrigt inte litar på särskilt mycket) Ja jag har en mus och ett mobilt bredband i usbportarna när jag är på resande fot, men saken är att jag får "systemavbrott 20%" även om jag inte har någonting i datorn utan bara använder touchpaden. Kan det bli så även fast jag inte har någon enhet ikopplad?
Tillbaka till toppen
IZON
sön jul 21 2013, 11:58
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
Har du gått in på tillverkarens hemsida och kontrollerat att du har senaste uppdateringarna enligt dem?
Tillbaka till toppen
Webbplats
hq
mån jul 22 2013, 00:11
Simon hellqvist
Registrerad medlem #117
Japp både ASUS och Intel ^^ Men ingenting blir bättre för de, som vanligt går in, spelar i typ 20min till 50min sen när processorerna ligger på 85-90 grader vardera så får jag system avbrott 20-25% cpu hackig bild osv.. som förut ^^ de känns dessutom som om man har "sabbat" datorn mera eftersom man har hållit på och ändrat drivrutiner, bios inaktiverat/avinstallerat enheter osv osv

Edit: jag ligger på 85-90 i load efter systemavbrott och inte före, då ligger ja på 70-75 vilket även de känns mkt..

[ Redigerat mån jul 22 2013, 00:12 ]
Tillbaka till toppen
IZON
mån jul 22 2013, 21:09
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
Prova att installera om igen och installera bara det du behöver för att spela.
Tillbaka till toppen
Webbplats
hq
mån jul 22 2013, 22:26
Simon hellqvist
Registrerad medlem #117
Installera om som i installera om windows? för som sagt har ingen säkerhetskopiering från att datorn var ny, efter som föregående ägare aldrig gjorde det.

Sen spelar de inte så stor roll längre ska ändå köpa en ny stationär snart
Tillbaka till toppen
Gå till sidan   <<        >>   

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
IZONNET Forum