IZONNET :: Forum :: Data, IT & Internet :: Dator och IT-support |
|
<< Föregående tråd | Nästa tråd >> |
Skärmen eller datorn som är konstig? |
Moderatorer: IZON, Site_Bot, Sirius, Xabet, daniel, zowix, Angie
|
Författare | Post | ||
YOoPA |
|
||
![]() Registrerad medlem #41
Registrerad: tis dec 26 2006, 01:38inlägg: 3 |
Hellu! Okey, grejen är den att när jag startar datorn så står det "No signal detected" (BenQ T705 TFT skärm). Men innan texten kommer så är förgen på startknappen grön, sen kommer "startsidan" för skären, efter det kommer texten och tillsis blir påknappen orange(som när man drar på viloläge) När jag startar datorn med ljud här man windows inloggnings och avstägnings ljud. Jag kan använda alla funktioner på tangentbordet och musen lyser. Jag har aldrig fått artifakter eller något liknande på skärmen, men det kan väl fortfarande vara grafikkortet... eller kanske bildskärmskortet ? Aja, needar hjälp iaf:D Tack på förhand! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Xabet |
|
||
![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #8
Registrerad: lör jul 22 2006, 12:00inlägg: 808 |
Sist jag hade ett liknande problem så var felet att jag hade för hög upplösning inställd i datorn! Så skärmen orkade inte med att visa skrivbordet. Sååå, om du känner någon med en skärm som kan ta höga upplösningar så låna den och ställ om upplösningen på din dator. Det kan fungera, men du kanske har en ny skärm också.. kan inget om märket ditt ![]() |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
YOoPA |
|
||
Aha:D Men hallå, har ju haft samma upplösning i ca 1 år nu xD Men jag ska prova:) Hahaha, jag vet, skit märke xD Tack för svaret! |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
Högsta hönset![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #1
Registrerad: lör jun 10 2006, 17:52inlägg: 1662 |
Nej nej ![]() Tryck F8 eller vilken knapp det nu är under uppstarten och se om du kommer fram till rätt meny där du ska starta i felsäkert läge.. då borde de fungera.. Men tillbaka till problemet.. Vad gjorde du innan du stängde av datorn sist? |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Xabet |
|
||
![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #8
Registrerad: lör jul 22 2006, 12:00inlägg: 808 |
Åhh, såklart.. varför tänkte inte jag på det. | ||
Tillbaka till toppen |
|
||
YOoPA |
|
||
NU har jag fått igång skiten! Jag öppnade burken (för 17 gången typ ![]() ![]() Men det gick inte öppna i felsäkertläge eftersom jag inte fick någon signal till skärmen ![]() Jag stängde bara av datorn som vanligt, start-> stäng av datorn x2, tryckte på off knappen på skärmen! Men nu funkar det ![]() ![]() |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
IZON |
|
||
Högsta hönset![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #1
Registrerad: lör jun 10 2006, 17:52inlägg: 1662 |
Okey.. Är det ett pci, pcie eller agp kort? Okey så du gjorde absolut ingenting med datorn mellan att du startade den och stängde av datorn? På vilket sätt upplever du den segare? Vad är det för grafikkort? |
||
Tillbaka till toppen |
|
||
Sirius |
|
||
Walkabout![]() ![]() ![]() Registrerad medlem #7
Registrerad: mån jul 10 2006, 17:56inlägg: 133 |
Bonka lite på burken så löser de sig nog ![]() |
||
Tillbaka till toppen |