Forum

IZONNET :: Forum :: IZONNET :: Tävlingar

<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
[Avslutad] Diskussion - Ledtrådar (Förklaringar!) - Dold Tävling
Moderatorer: IZON, Site_Bot, Sirius, Xabet, daniel, zowix, Angie
Författare Post
Xabet
fre feb 16 2007, 19:18

Registrerad medlem #8
Registrerad: lör jul 22 2006, 12:00
Okey, här är de ledtrådar som jag inte fattar hur de kan ha något att göra med länken som vi letade efter:

Ledtråd 1: Sandra Bullock

Ledtråd 2: Inte 2.0

Ledtråd 3: 1995

Ledtråd 4: DELETED

Ledtråd 5: Andra bokstaven i det ni egentligen letar efter är "R"

Ledtråd 6: Jobb --> Dator expert

Ledtråd 7: Tredje bokstaven i det ni egentligen letar efter är "A"

Ledtråd 8a: Temat som det syns tydligast att det snöar...
Ledtråd 8b: Vad gör snön?

Ledtråd 9: Sjätte bokstaven i det ni egentligen letar efter är "O"

Ledtråd 10a: Elfte bokstaven i det ni egentligen letar efter är "S"

Ledtråd 10b: Tionde bokstaven i det ni egentligen letar efter är "N"

Ledtråd 12: Det finns 5 vokaler i ordet ni söker

Ledtråd 13: Sjunde bokstaven i det ni egentligen letar efter är "R"

Ledtråd 14: Ni letar efter en specifik grupp

Ledtråd 15: Ni hittar varken ordet eller gruppen på sidan..
Det är själva gruppen/namnet som berättar vart på sidan den dolda länken är

Ledtråd 16: Femte bokstaven i det ni egentligen letar efter är "T"

Ledtråd 17: *RA*TOR**NS Vokaler som saknas är "I" "A" "E"

Ledtråd 18: Den enda konsonanten som saknas är "P"

Ledtråd 19a: Cyberbob
Ledtråd 19b: Gandalf361
Ledtråd 19c: Dogma22
Ledtråd 19d: Angel
Ledtråd 19e: IceMan

Ledtråd 21:

- My God. - So, what do you make of all this?

Simple. lt's a programming glitch.
lt's a futzed keystroke that sent you the wrong lnternet address.

Ledtråd 22: Cyberterrorister

Ledtråd 24: INFORMATION

För er som har missuppfattat det här så anger inte ledtrådarna vart den så kallade dolda länken finns.
Det jag gör är att jag ger er ledtrådar som hjälper er i sökandet efter den dolda länken.

Tex;
* vart kommer citatet ifrån?
* När förekommer citatet?
* Vem är cyberterrorister?
* Vart kommer alla skärmnamn ifrån?
* Vilka är praetorians?
* Vad hittar du om du googlar på praetorians? (snart kommmer man väl hitta hit när man söker på praetorians bara för de).

Jaja nog för tillfället.. Det kommer dyka upp fler INFO ledtrådar framöver..

Ledtråd 26: C+7 --> Sgzupunlu mpuu p mpstlu

Jaja klaga inte det står faktiskt något där.. lista ut vad det står och ni kommer antagligen genast hitta den dolda länken lycka till

Ledtråd 27: Caesar

Ledtråd 28: Julius

Förklara gärna djupt och ingående vad t.ex sandra bullock hade med länken å göra... eller filmen som hon va med i. Eller snön som faller.

[ Redigerat tor apr 10 2008, 23:30 ]
Tillbaka till toppen
Webbplats
IZON
fre feb 16 2007, 19:55
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
Registrerad: lör jun 10 2006, 17:52
OMG. Det där var inte bara en ledtråd
Det var ju typ alla, eller?

Okey;

• Ledtråd 1: Sandra Bullock är huvudskådisen i filmen The net. Mer om detta senare.

• Ledtråd 2: Det finns en uppföljare på filmen. Och där hittar man inte samma grej. dvs den dolda länken.

• Ledtråd 3: det finns flera olika versioner av denna film eller om det är helt olika (vet inte riktigt) men i 1995 versionen så förekommer denna lilla dolda länk.

• Ledtråd 4: Sandra bullock blir borttagen i filmen, hela hennes liv blir utraderat ur alla databaser tex hos polisen etc. Fast sen stoppar de in andra saker om henne i polisregistret typ hora och andra saker.

• Ledtråd 5: Vadå R är ju en av bokstäverna ut ordet/gruppen PRAETORIANS. Praetorians är de som gör detta mot sandra.

• Ledtråd 6: Ja Sandra är en Dator expert och jobbar även som en sådan.

• Ledtråd 7: Samma som ledtråd 5

• Ledtråd 8a/b: Dvs Jag tyckte att snön syntes tydligare på det blåa temat och på det blåa temat tyckte jag även att den dolda länken syntes otydligare, därför sa jag vad gör snön jo den täcker över allt så att det blir svårt att se.

• Ledtråd 9-14: samma som ledtråd 5

• Ledtråd 15: Säger helt enkelt att det är inte Praetorians ni letar efter. utan det praetorians kännetecken är, dvs den dolda länken.

• Ledtråd 16-18: samma som ledtråd 5

• Ledtråd 19a-e: Några av de skärmnamn som förekom i filmen The net.

• Ledtråd 21: Det är en del av manusscriptet ur filmen som utspelar sig precis före eller om det var efter att Sandra berättar om den här dolda länken nere i hörnet. Så om man hade sökt på just det där i google och läst precis de fem raderna upp/ner runtom de där meningarna så hade man fått reda på den dolda länken redan här, utan att ha sett filmen.

• Ledtråd 22: Praetorians var cyberterrorister. Detta skulle ha hjälpt er vid sökandet om just praetorians på internet.

• Ledtråd 24: Precis vad det står information och hjälpfrågor för att klura ut ledtrådarna.. Om det är någon ni inte fattar så får ni säga det så får jag väl förklara..

• Ledtråd 26: C+7 --> Sgzupunlu mpuu p mpstlu.. Detta är en Ceasarullning, ett chifferspråk påhittat av Julius Caesar.

• Ledtråd 27-28: Läs ovanstående Ledtråd 26

Om något behöver förklaras djupare så är det bara fråga..

Angående Ledtråd 29 så är svaret egentligen Film Trailers. dvs att ni skulle ta er en titt på The net's trailer för där får man syn på svaret på en gång.

Xabet som vann hittade den dolda länken med hjälp av denna ledtråd fast han trodde att svaret på ledtråden var reklam och därmed tittade han efter en dold länk bland reklamen men innan han, hann ner dit så hittade han den dolda länken längst ner till höger i forumboxen som ett litet pi tecken.

Och där är även svaret på ledtråden 3.14 som xabet antingen missat eller något liknande.
3.14=Pi--> Praetorians kännetecken.

Sen fanns även en till ledtråd som även missats något i stil med ctrl shift eller vad det var.
Egentligen för att komma till det hemliga "rummet" skulle man ha varit tvungen att trycka denna tangentbordskombination för att komma rätt annars skulle man ha hamnat på ett helt annat ställe..
Tillbaka till toppen
Webbplats
Xabet
fre feb 16 2007, 23:37

Registrerad medlem #8
Hehe, länken är kvar.

Jag tycker dock att det var för mycket ledtrådar om själva filmen.. jag menar.. i början kan man ju tro att man ska hitta filmtiteln nånstans på sidan eftersom det handlade så mycket om den.

Sen den här ledtråden och förklaringen:

* Ledtråd 8a/b: Dvs Jag tyckte att snön syntes tydligare på det blåa temat och på det blåa temat tyckte jag även att den dolda länken syntes otydligare, därför sa jag vad gör snön jo den täcker över allt så att det blir svårt att se.

Tyckte jag var helt värdelös "Vad gör snön?"
Jamen den syns tydligare (Einstein!) och då måste ju länken synas otydligare! Eureka liksom!
Tillbaka till toppen
Webbplats
IZON
lör feb 17 2007, 01:32
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
Ja det är ju precis de..
Tillbaka till toppen
Webbplats
Xabet
lör feb 17 2007, 10:53

Registrerad medlem #8
Jag var ironisk ... klart man inte tänker så. Som om jag skulle skriva: "Vad gör gräset?"
Tillbaka till toppen
Webbplats
Xabet
lör feb 17 2007, 10:54

Registrerad medlem #8
Och då ska du förstå och komma på att gräset blir ju brunt om det torkar ut och dör.. alltså syns ju en brun vante mycket sämre i det bruna gräset än om det är grönt.
Tillbaka till toppen
Webbplats
IZON
lör feb 17 2007, 14:21
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
Haha men tänk om det var en grön vante då hade den synts bättre när det torkade ut
Tillbaka till toppen
Webbplats
Xabet
lör feb 17 2007, 14:43

Registrerad medlem #8
Men nu var det inte det.. och det skulle du lista ut genom min ledtråd.
Tillbaka till toppen
Webbplats

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
IZONNET Forum