Forum

IZONNET :: Forum :: Mobiltelefoni :: Android

<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Modifiera svarsmeddelande på "Svarta listan"
Moderatorer: IZON, Site_Bot, Sirius, Xabet, daniel, zowix, Angie
Författare Post
Xabet
mån apr 23 2012, 17:09

Registrerad medlem #8
Registrerad: lör jul 22 2006, 12:00
Ja rubriken lät kanske skum men såhär är det;

På android, och säkert på andra operativsystem till mobiler, så finns det ett ytterst bekvämt sätt att slippa oönskade samtal från exempelvis teleförsäljare.
Det går till så att man lägger till numret i en så kallad "svart lista". Sedan kan man ställa in att alla samtal från denna lista blockeras.
Det fungerar riktigt bra, men nu vill jag spetsa till det lite

Man kan välja ett svarsmeddelande till dessa som är med på listan och ringer. Det finns lite olika som; "är på möte", "är i bilen" etc.
Men! Man kan också göra ett eget. Det är här det roliga kommer in!
Om man kan få tag på ett sånt där automatsvar som säger: "Numret du försöker nå existerar inte" eller "Telefonnummer; 0-7-0-x-x-x-x-x har upphört" eller liknande!

Så var får man tag på en sådan ljudfil?
Eller har någon annan ett annat förslag? Fröken ur kanske
Tillbaka till toppen
Webbplats
IZON
mån apr 23 2012, 22:46
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
Registrerad: lör jun 10 2006, 17:52
Lättast är väl att först ringa till ett nummer du vet är borttaget.
Eller försöka ringa till ett genom ranson siffror. Spela in det.
Sedan tar du bort din nuvarande telefonsvarare så att det blir typ du har ringt "ditt nummer" bl.a. Bl.a. Bla och spela in det och sedan slår du ihop dessa på ett fint sätt så blir det säkert bra.
Vad använder syfte lista och är du helt säker på att du vill blockera alla dessa på detta sätt?
Tillbaka till toppen
Webbplats
Xabet
tis apr 24 2012, 10:05

Registrerad medlem #8
Jag tror man kan stänga av sin mobil och ringa till den så säger en röst ens nummer och "..går inte att nå för tillfället"

Jag förstod dock inte din förklaring, du får gärna ta det på svenska om du vill

Syftet är att driva lite med alla försäljare som ringer, och en och annan stalker.
Det blockeras inget viktigt nummer. Jag tror dock att det får bli fröken ur som får ta emot samtalen
Kommer bli "klockrent"
Tillbaka till toppen
Webbplats
IZON
tis apr 24 2012, 11:36
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
Ring låt säga 0701212121

Då kommer de säga numret du försöker nå är inte i bruk var god kontrollera numret och försök igen bla bla bla.

Det är det lättaste dvs att hitta ett nummer som inte är i bruk.
Svårare är att hitta ett nummer som är avslutat på annat sätt. kommer inte ihåg vad det är för fras de säger då men då upprepar de iaf numret man ringt till.

Men jag hade hellre kört "numret är inte i bruk" än fröken ur. och om du tänkte fröken ur i form av en vidarekoppling och inte inspelat så är det ju du som får stå för kostnaden.
Tillbaka till toppen
Webbplats
Xabet
tis apr 24 2012, 16:50

Registrerad medlem #8
Inte ska jag vidarekoppla något här
Det finns iofs lite andra roliga saker, typ knappvalstelefon
"Välkommen till djursjukhuset, tryck 1 för kastrering"

Eller varför inte spela in när man sitter i kö Bara ringa telia ju så är man på plats 34 direkt.
Tillbaka till toppen
Webbplats
IZON
ons apr 25 2012, 09:36
Högsta hönset

Registrerad medlem #1
Tänk på att röstbrevlåde meddelandena brukar vara begränsade till 30 sek eller dylikt.

Jag hade nog valt numret är inte i bruk för då finns det en chans att de tar bort ditt nummer ur registrena

Men om du bara vill driva med dem så ta nått djursjukhus med kastrering som val 1
Tillbaka till toppen
Webbplats
daniel
sön okt 14 2012, 16:14

Registrerad medlem #64
Registrerad: lör aug 18 2007, 15:40
Problemet är också att många företag använder sig av s.k dialers, får de inget svar så ringer den om och om igen Även om det är telefonsvarare och ger meddelandet att nr att upphört ^^

Men hur har ni lyckats att få försäljare att ringa till mobilen från första början
Tillbaka till toppen

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF
IZONNET Forum